De reis, eerste indruk en eerste dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jasper Zuidema - WaarBenJij.nu De reis, eerste indruk en eerste dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jasper Zuidema - WaarBenJij.nu

De reis, eerste indruk en eerste dag

Door: Jasper Zuidema

Blijf op de hoogte en volg Jasper

04 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Zo, dat was me nog eens een dag. Het 'avontuur' is meteen begonnen. Na een zwaar afscheid thuis, waar ik superleuke cadeautjes heb gekregen, gingen we op weg naar Schiphol. Alles verliep vlekkeloos, nog lekker wat gedronken met z'n allen: Papa, mama, Robin, Joyce, JP (reisgenoot) en Nicole (vriendin JP). Na het drinken moesten we ons haasten naar de gate toe. Afscheid nemen is nou eenmaal niet mijn specialiteit... Met de tranen nog vers op de wangen zijn we vervolgens naar de gate gerend. Toen we er bijna waren kwam J.P. erachter dat hij bij de douane zijn portemonnee en telefoon had laten liggen. Hij snel terug, ik verder. De gate was eigenlijk al dicht toen ik aankwam. Wel geprobeerd alsnog binnen te komen, en tijd te rekken zodat J.P. ook mee kon. Helaas kreeg ik de keuze, alleen mee te gaan of samen te blijven in Schiphol. Voor het eerst vliegen was op z'n zachts gezegd spannend. Tijdens de tussenstop in Helsinki drie aardige Nederlanders leren kennen. Twee daarvan gingen ook naar Thailand. Dat was fijn, toch niet helemaal alleen. Bovendien was er wifi in Helsinki, dus kon ik nog even contact hebben met het thuisfront. Na iedereen gesproken te hebben was ik over de grootste schrik heen en weer wat rustiger. Naast me in het vliegtuig naar Bangkok zat een heel lief Thais vrouwtje die helaas geen Engels kon. J.P. heeft, na het kopen van een nieuwe ticket, een vlucht later genomen en is een halve dag later aangekomen. In die halve dag ben ik met mijn begeleidster naar de stad gegaan. Mijn eerste Thaise maaltijd was Spaghetti met salade (1stukje komkommer en 1stukje tomaat :p). Het smaakte prima, en koste met drinken erbij ongeveer €1,50. We zijn in een heel groot winkelcentra geweest. Bij een winkel die ik het beste met de Bijenkorf kan vergelijken was het eerste dat ik zag een CD van André Rieu, en een boekje met Dutch Design. Tsjaa... 's avonds nog even op Skype gezeten met Joyce, en papa en mama, waarna ik heerlijk geslapen heb. Ik werd wakker in een tropische regenbui met onweer. Het ging er flink aan toe, maar na een half uurtje was het weer rustig.

Voor zover mijn eerste reisverslag. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! Groetjes uit Bangkok en jullie horen snel van mij :)

  • 04 Mei 2014 - 11:11

    Paaapaaa:

    Leuk verhaal Jasper!
    Maak wat foto's (ook van het onweer?), dan krijgen we een beetje een indruk van je omgeving.

    groeten, P.

  • 04 Mei 2014 - 11:23

    Reanne:

    Jas!

    Ik hoorde al van Rox dat je nogal een tubulente start had geha, maar fijn dat alles op z'n pootjes terecht is gekomen:)
    Haha en jij met je salades. We missen je nu al in het huis hoor!

    Succes en ik kijk uit naar de rest van je verslagen:)

    xxxx

    Je allerleukste huisgenootje:p

  • 04 Mei 2014 - 13:44

    Lydi Rabbinge:

    Wat een bijdehandje , die J.P. , flinke start aan het begin van het avontuur "in den vreemde ". Heb jij even laten zien wat je waard bent door te kiezen voor jezelf : gewoon gaan ! ( en zien wat er van komt )
    Erg leuk om je verslagen te lezen, het spreekt me des te meer aan omdat wij in Thailand zijn geweest en daarnaast van reizen houden. Maak er wat moois van de komende tijd zodat je aan Joyce, je ouders en Robin kan laten zien wat je boeit ( of niet ! )

    Fijne tijd en vergeet Flipje niet,

    Lydi

  • 04 Mei 2014 - 15:14

    Ria:

    Hoi die Jasper,

    Wat leuk om van je te horen/lezen. En wat een avontuur hebben jij en J.P. gehad op Schiphol. Dat was nog maar het begin.........................
    Ik vond het ook grappig om je gisteren even op skype te zien en te spreken. Het doet me denken aan de tijd dat Joyce in Finland en Duitsland "woonde". Dat gevoel komt dan even terug. Lang leve de techniek, wat een uitvinding het skypen, dat maakt het toch iets gemakkelijker en brengt je iets dichterbij.
    In je verslag is de eerste indruk, volgens mij, goed en kan je met veel plezier aan een mooie tijd in Bangkok gaan werken.
    Vanmorgen zijn Joyce en ik op de fiets naar Eindhoven geweest en hebben je kamersleutel overhandigd.
    Tevens kennisgemaakt met Roxanne en Manon. Je kwam natuurlijk uitgebreid ter sprake, let wel, in positieve zin !!! Iedereen verheugt zich op je ervaring, verhalen en foto's en zullen je volgen via allerlei media.
    Succes komende dinsdag met je eerste dag. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Heel veel groetjes van ons allemaal uit Heeze,
    liefs Ria

  • 04 Mei 2014 - 15:57

    Paaapaaa:

    Joesoef !
    Mooie foto's. Vooral je voorraad ziet er al goed uit...
    Ik zie er al een ontbijtje in.

    Ils sont comment, es poules educatifs...???

    Groetjes, P.

  • 04 Mei 2014 - 16:06

    Marjolein:

    thaise les: sa wa dii is hallo

    la kon is tot ziens....

    dikke x van mij.

  • 05 Mei 2014 - 07:51

    Marjolein:

    hoi lieverd,

    gisteravond zijn je pa en ik naar de Dodenherdenking geweest en vandaag is het Bevrijdingsdag. Er is o.a. Kindermarkt in de stad. weet je nog hoe gek je daar "vroeger" op was. met je eigen geld ridders, knikkers, hijskranen, kastelen enz. kopen......Vandaag loop je als volwassene in Bangkok. wij zijn heeeeel trots op jou. Fijne dag, wie luf joe x p.s: waren de donuts lekker :)?

  • 05 Mei 2014 - 13:59

    Joyce:

    Heey lieffie,

    Op het ene moment lijkt de datum van je vertrek nog zooo ver weg, het andere moment zit je aan de andere kant van de wereld: een temperatuursverschil van jewelste, 5 uur tijdsverschil en heel veel rotzooi op straat....het is even aanpassen. Ik moet nog behoorlijk wennen aan deze nieuwe situatie. Je niet vast kunnen pakken voor een dikke knuffel is heel raar en gek maar samen gaan we proberen er het beste van te maken!! Heb de komende weken nog voldoende afleiding met stage dus dat komt wel goed :)

    Het is ontzettend fijn om met je te skypen, gezellig kletsen! Super leuk om alle foto's te zien die je maakt, zo krijg ik een goed beeld hoe jouw omgeving er voor de komende maanden uitziet ;)

    Succes morgen op je eerste stagedag!

    Mis je ontzettend xxx

  • 05 Mei 2014 - 19:03

    Paaapaaa:

    Veel plezier morgen met 'les poules fraîches...'.
    plaats foto's !!!

    gr. P.

  • 15 Mei 2014 - 11:44

    Roxanne:

    Hee Jasper,

    Wanneer komt je volgende verslag???(A)

    Xx

  • 16 Mei 2014 - 19:21

    Marjolein,Ton En Robin:

    wij zijn ook benieuwd naar je nieuwe verslag....

    xx van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Hoi allemaal! Ik ben momenteel op buitenlandstage in Bangkok, Thailand. Ik vind het leuk zo nu en dan mijn avonturen met jullie te delen.

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 2924

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 17 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: