Weekendje weg naar Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Jasper Zuidema - WaarBenJij.nu Weekendje weg naar Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Jasper Zuidema - WaarBenJij.nu

Weekendje weg naar Koh Samui

Door: Jasper Zuidema

Blijf op de hoogte en volg Jasper

07 Juni 2014 | Thailand, Ko Samui

Van 07-06-2014 tot 10-06-2014 naar het bounty eiland Koh Samui geweest samen met twee van de pabo meiden. J.P. was niet mee gegaan, omdat hij de zon niet in kon. Vorige week een tikkeltje laks geweest met de zonnebrand… waardoor hij nu letterlijk op de blaren moest zitten. Om in Koh Samui te komen ging iets lastiger dan gepland. Ik had alles perfect uitgezocht. We zouden iets meer dan een uur vliegen vanaf het nationale vliegveld en eenmaal op Koh Samui was het nog zes minuten in de taxi naar het resort dat direct aan het strand ligt. Tja… het klinkt al iets te mooi om waar te zijn toch?? Na veel wikken en wegen hadden we het perfecte hotel uitgekozen en zouden we de volgende dag met twee super behulpzame Thaise studenten de vliegtickets boeken. Eenmaal aangekomen in de AirAsia winkel kregen we te horen dat alle vluchten vol zaten… Oops... Daarnaast konden we niet naar het vliegveld op Koh Samui omdat Bangkok Airlines daar het alleen recht op heeft en zo rond de €300,- voor een ticket vraagt. Toen kregen we de optie om met de bus te gaan! 10 tot 12 uur reizen en we konden ’s avonds (op vrijdag) direct weg. Verwend als we zijn vonden we dat te lang. In die tijd hadden we tenslotte ook weer in Nederland kunnen zijn. Twee uur verder kregen we de optie de heen- en terugreis los van elkaar boeken. De heenweg liep gesmeerd. We vlogen naar Surat Thani, vanuit daar anderhalf uur in de bus, anderhalf uur op de ferry en nog een half uur in de taxi voordat we er waren. Vrij slopende reis, maar het resort en de omgeving compenseerde alles. We kregen een welkomstdrankje met handdoekje om af te koelen, we mochten onze koffers niet zelf dragen, we hadden twee zwembaden waarvan één een bar in het zwembad had en de ander een bubbelbad erbij. Toen we de tweede dag op onze strandbedjes lagen en dorst hadden konden we op een belletje drukken en toen kwamen ze de bestelling opnemen. Nog fijner was dat we dit op de rekening konden laten zetten dus geen geld bij ons hoefde te hebben. Toen zijn we met een volle buik gaan snorkelen door het koraal, waar we supermooie vissen gezien hebben. Het stadje was heel toeristisch en heeel gezellig! Ik heb dit weekend een hoop vrienden gemaakt. Ik hoefde maar langs te lopen of het was: ‘Hey Buddy!’ ‘Hey Friend!’ ‘Hey sexy boy!’, daarnaast dacht iedereen dat ik met mijn twee vrouwen was dus hoorde ik ook vaak: ‘Ohhh two women!’ ‘Hey lucky boy!’. Al met al een hoop verkopers dus (en lady boys). Over ladyboys gesproken… We liepen langs de weg en ik zag ze al zwaaien en roepen en gebaren dat ik mee moest komen. Uhmm naja, doe maar niet he… maargoed ik liep er heel onschuldig langs, werd ik ineens vol in m’n tepel geknepen xD… De twee meiden kwamen niet meer bij van het lachen, terwijl ik me enigszins aangerand voelde. Sindsdien vonden de meiden het leuk om de ladyboys te provoceren, waardoor ze nog opdringeriger werden. Uiteindelijk heb ik me niet mee laten slepen, is mijn mannelijkheid niet aangetast en ben ik zelfs met twee van m’n vriendinnen op de foto geweest. De luxe, prachtige omgeving, het zorgeloze gevoel en de onderlinge sfeer maken dit weekend absoluut voor herhaling vatbaar en een geweldige ervaring.
Voor zover dit reisverslag, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en ik zal snel weer iets van me laten horen! Groetjes Jasper!

  • 11 Juni 2014 - 08:27

    Marjolein:

    Hoi lieverd,
    Wat een geweldig verhaal heb je weer geschreven. Het (vakantie-) gevoel spat er van af.
    Mooie foto's ook. Inderdaad echt Bounty...... We kunnen niet wachten.....
    Dikke x

  • 11 Juni 2014 - 23:26

    Anky:

    Hey jasper ziet er allemaal geweldig uit. Mis alleen nog een foto van jou in een hangmat tussen de palmbomen. Veel plezier verder in dat mooie land groetjes anky

  • 12 Juni 2014 - 11:26

    Joyce:

    Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad, heerlijk genieten daar! Het mooie weer was hier ook aanwezig, helaas geen witte stranden en palmbomen. Komen die niet naar Nederland?!...dan kom ik binnenkort toch naar hun toe...haha. Mooie foto's heb je gemaakt, ziet er goed uit.

    Kus van je andere vriendin
    X.

  • 16 Juni 2014 - 21:58

    Roxanne:

    Ik zie het al heeelemaal voor me hoe jij daar al lekker poepie bruin op een paradijselijk strand ligt en maar aan een belletje hoeft te rinkelen en de zomerse cocktails naar je toe worden gebracht. Helemaal in je element dus. Leuk verhaal weer om te lezen! Ik zou zeggen ga zo voort. Sjans niet te veel met de lady boys en geniet, geniet, geniet! We missen je hier.

    Groetjes en een heele dikke knuffel Roxanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Hoi allemaal! Ik ben momenteel op buitenlandstage in Bangkok, Thailand. Ik vind het leuk zo nu en dan mijn avonturen met jullie te delen.

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 1308
Totaal aantal bezoekers 2918

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 17 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: